Äckliga parasiter!

Idag när jag skulle lasta in hunden i bilen efter ridturen tyckte jag att jag såg nåt konstigt i pälsen på honom. När jag tittade närmre så var det säkert 10 stycken små äckliga fästingar som kröp runt i pälsen på honom :( USCH!!
Jag har plockat säkert 10 st redan denna säsongen som har sugit sej fast på honom och dom har varit riktigt stora! Blä..!
kolla helt sjukt! som en pekfinger-nagel!!
Jag har i alla Princens  år använt Scalibors fästing-halsband och tills förra åtet har han aldrig haft problem med så många fästingar.
Förra året hade han kanske tre stycken i mitten på säsongen och då bytte jag till ett nytt halsband och efter det hade han inte en enda. Annars har han nästan aldrig haft en enda fästing!
Så jag blev så chockad nu detta året när jag får plocka bort dom var och varannan dag!
Har nu köpt Frontline droppar istället för att se om det funkar bättre! Hoppas verkligen det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0