Lyckorus!

Att galoppera kan vara en av de härligaste känslorna som finns!

De som inte har provat på vet inte vad jag pratar om men alla hästfolk vet precis!!

Känslan av vinden mot ansiktet i en ökad galopp

frihetskänslan av att färdas i hög hastighet tillsammans med sin springare

ljudet av hovar mot mjuk mark, vindens sus och skogens tystnad

lyckoruset och adrenalinet som pumpar i kroppen när man ber hästen att öka lite.. lite.. lite(!!) till ;)


Här kommer mina 5 bästa tips på en låååååång, härlig galopp som man aldrig vill ska ta slut!

 


Kommentarer
Postat av: Erika

Alltid härligt o få galoppera. :)



SV:

Nej jag hade inte stor unghäst erfarenhet innan jag köpte Raski. :)

Men jag hade haft en dröm länge och de var att ta föl o vara med helt från dag 1 eller köpa mig en ung häst på 6-1 år max 2 år.



En dag så hade jag kommit dit då de var dags o skiljas från min foderponny jag valde att lämna tillbaka honom.



Åh jag satte min dröm att bli verklighet. :)

Men jag har haft en tid med massor problem, det har inte varit lätt.

så jag rekommenderar ingen att skaffa unghäst om man inte har bra erfarenhet sen innan eller kan ha daglig hjälp av duktig unghäst tränare/utbildare.



För oj vad svårt de kan vara.

Men vi är på god väg. :)

2012-06-08 @ 08:38:00
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0