Tömkörning

Tömkörning av Shalle stod på shemat idag!
Gick jättebra han lyssnade (för det mesta) bra, fast han tyckte att det var lite jobbigt och gjorde inte särskillt mycket mer än jag bad honom om. Försökte vända in och sluta lite när han ville så jag fick bli lite arg på honom först för att han skulle fatta att vi fakstiskt skulle göra detta nu! knasboll!

Efter det fick han gå i sin provisoriska hage, med en massa mat, medans jag putsade och smörjde min sadel
(det behövdes vill jag lova!!). Han mumsade på glatt men kom på ibland att han var tvungen att koll så de andra hästarna var kvar nere i den andra hagen. Så han åt 5 min, ropade på de andra 1 min, åt 5min osv..
livet är ändå bäst när hela flocken är samlad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0