Helgen

Denna helgen har det inte hänt många knop ;)
Men ibland är det skönt med lugna helger med! Skönt att bara få vara hemma!
Ridit har jag ju gjort förstås.
I fredags blev det typ 7km utan hunden. Jag red där man inte kan ha med sej hunden för markägaren blir så arg...så han fick stanna hemma. Rundan är för underbar för att låta bli att ridas ;) Vi mötte mycket vilt, både mamma-rådjur och baby-rådjur men även herr räv var ute och lufsade! Försökte ta lite bilder men de var på för långt avstånd för att fastna på min mobilkamera :(
Det är fantastiskt var nära djuren man kan komma ändå när man sitter på hästryggen! Även om jag närmade mej så stod dom kvar och mumsade på lite gräs och tittad på oss när vi kom. Det var nästan så att Shalle var den som var räddast ;)

Mamma och baby rådjur


Igår blev det en mil med hunden!
Igår var det ju faktiskt lite varmt! Man kunde rida i t-shirt vilket inte har hänt på länge känns det som. Det är ju nästan så att man har fått plocka fram vinterjackan vissa dagar....
Hoppas att värmen kommer snart och håller i sej lite. Jag längtar efter lite värme, sol och uppiggande d-vitamin!
Ikväll blir det nog långritt som det ser ut nu =) Långritt med paus för fika!!
Vi blir antagligen 4 ekipage och rundan blir nog på ca 4h. Så nu kommer jag nog kunna inviga min packväska som jag köpte för ett tag sen!

Kommentarer
Postat av: fridan

kul med långrunda :) brukar du alltid mäta hur långt du ridit? :) mys o ha hunden med på tur!! shalle är lite lik arabvalacken som släppts i vår hage :)



sv: jo vi har ganska bra klättringsställen tycker jag. visst saknar man kanske hanaslöv ibland men vi har brantare backar ;)



kalle står i bergunda :)

2012-06-10 @ 18:36:10
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0