30+

Nästan hela dagen tog det hos veterinären! Nu är jag äntligen hemma!
Allt gick bra. Pållen min fick lite lugnande (obehagligt att se) och sen fixade veterinären till det som behövdes fixas... lite ojämnheter, nån tagg här och där och lite tandsten. Skönt att ha det gjort!
Blev en lugn resa hem och lite stillstående i boxen när vi kom hem. Skulle dröja minst 3h innan han fick äta efter sederingen så han fick stå inne och klarna till i huvudet ordentligt innan jag släppte ut honom till de andra hästarna.
Fick även veta att jag skulle byta till ett mer proteinrikt kraftfoder att ge honom så han kunde lägga på sej lite muskler.
30kg mer tyckte veterinären att han skulle väga, så blir en massa smaskens för Shallemannen framöver! Och mycket klättring och markarbete för att bygga muskler!
bilderna är från kliniken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0