Äntligen!

Nu har jag kommit hem igen från en helt underbar ridtur i skogen!
Usch vad man hinner sakna sin häst på ett par dagar =) han blev glad när jag kom iaf!
Och alldeles lagom het var han. Pigg och framåt och inte alls skyggig som han kan vara. Trots att jag red rundan som han alltid blir som hetast på. Men han verkade nöjd med livet när han fick komma ut på sin promenad.
Vi red en runda som är lite mer än en mil lång i "lufsa"-tempo eftersom jag tyckte att han var lite stel i kroppen i början. Kan ju vara för att han inte gjort någonting alls i 5 dagar ;). Rundan tog ca 1,5h. Och jag fick den där härligt långa galoppen jag hade längtat efter!
Princen följde glatt med som vanligt och tyckte livet var alldeles underbart när han märkte att bonden hade harvat ena åkern. Han lekte plogbil, rullade runt och tokrusade! knashunden =) Sen hoppade han upp och ner i alla diken han hittade, plaskade runt och hade sej som en liten valp haha. Jag får mej alltid ett gott skratt när jag ser honom för han ser ut precis som en seriefigur!
Efter ridturen blev det rygg och bakdels-stretching för Shalle och en rejäl dos kraftfoder.
Nu ligger vovven min och snarkar nöjd som en liten gris ;)
den mest underbara syn är när Princen springer framför! våren har verkligen kommit alldeles grönt överallt =)


knappt så man ser vägen men vad jag älskar denna stigen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0