Hunden min <3

Tänkte berätta lite om min hund!
Han heter Prince och är en blandning mellan cane corso och rottweiler. Han är 5 år gammal och jag och min sambo har haft honom sedan han var 9 veckor gammal. Då vägde han 8 kg!
Princen kom till genom en tjuvparning mellan renrasiga föräldrar och var en av 13 (!!) små, skrynkliga valpar!
Princen och jag har gått igenom många trotsperioder under åren! Det tog 3 år och en kastrering för att han skulle lyssna på matte alls! Ranghög som han är min gosegris! ;)
Vi har gått en del hundkurser och även provar på rallylydnad men Princen tyckte mest att det var roligt att leka med de andra hundarna så matte var inte jätteintressant i de lägena..
Han är världens goaste, snällaste knähund och den bästa vän man man ha!
Nappen på bilden hittade han ute på promenad en gång. Han tog den i munnen och bar den hela vägen hem där han la sej på dörrmattan och tuttade tills han somnade. Han var nog knappa året gammal! <3
Princen min väger idag 52 kg! Har många hundkompisar av alla olika storlekar och raser älskar livet i skogen med matte och hennes häst! Det är verkligen den bästa formen av träning för honom! Att bara få vara hund :)
Vad skulle jag göra utan dej min älskade luns!! 
Följ min blogg med Bloglovin

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken jätte fin hund :) vi har en blandras rottweiler/ Amstaff. Världens snällaste :)

2012-06-01 @ 10:32:21
URL: http://mwdressage.se
Postat av: Michaela

sv: Tack =) han är underbar!! den bästa vän man kan ha. Rottweiler/amstaff låter intressant! Tik/hane? stor/liten? =)

2012-06-01 @ 14:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0