Sherwoodskogen

Träningen i torsdags gick bra fast den blev inte som planerat.
Jag kör ju hoppning varannan vecka och dressyr varannan och det var egentligen dags för hoppning men ridhuset var visst uppbokat av spekulanter till min tränares hästar....så vi fick hålla till på utebanan (i ösregn). Det blev ett dressyrträningspass denna veckan med. Jag fick jobba på volt i galopp och trav. Shalle har så svårt för att hålla formen i höger varv. Han har lite dåligt med muskler och orkar inte riktigt så jag får kämpa som en liten gris. Jag var inte alls kall av regnet efteråt utan genomsvettig! Det var skönt att han gav med sig och började slappna av i slutet av passet så jag fick en liten bra känsla iaf trots äckelvädret.
Igår tog vi bara en mysrunda i skogen. Tror Shalle hade lite träningsvärk för han var lite trött =)
Idag så red vi en lite längre skogsrunda. Vi red till ett ställe som jag kallar kullarna. Det är två kullar som ligger jämte varandra, fullt med skog och de skapar en liten dal i mitten. Det är verkligen som att komma till Sherwoodskogen =) helt underbart! särskillt nu när det börjar bli alldeles ljusgrönt av trädens blad och vitt på marken av vitsippor! Shalle tycker det är så roligt däruppe på kullarna. Han blir alldeles het och busig =) Det bästa är att det ligger ett nedfallet träd på en av kullarna så man kan klättra upp för en backe och sen galoppera och hoppa över stocken! Löjligt roligt ;) Sen tar man en härlig galopp över en låååång äng och bara njuter! Underbart =)
Just nu ligger min trötta hund och smaskar i sej ett märgben. Han är EJ kontaktbar nu om man säger så!
här är utsikten från kullarna. helt underbart! även på vintern ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0