Solnedgång

Det blev ju en kvällsritt igår och nu har verkligen mygg och knott letat sej fram efter vintern! HUGA! äckliga biatnde insekter och alla dras till MEJ! har myggbett överallt trots att jag hade långärmat på mej! jag fattar inte hur de lyckas... men men det var en härlig runda iaf.
Vi slutade på 4 ekipage så det var himla roligt att rida med flera stycken samtidigt. Shalle blev lite het i galopperna, han vill ju gärna vara först så han lägger sej lite på bettet och tycker jag är astråkig som inte låter honom springa så fort som han vill.
Men han lyssnad bra! Om man jämför för ett år sen så går det inte att beskriva skillnaden. Då var han nästan omöjlig att få stopp på. Men man lär känna varandra mer och mer och nu vet jag hur jag ska hantera honom på bästa sättet. Det är ju inte roligt att sitta och slita och dra i honom för att få honom att lyssna. Nä det vill jag inte! så det är väldigt skönt att han lyssnar på mindre och mindre hjälper.
Ikväll blir det hoppträning! Längtar!
det var en riktigt fin solnedgång på rundan! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0