Duktig pålle!

Hemkommen från hoppträningen!
Gick riktigt bra =) och roligt var det, men VARMT! Fast det verkade inte bekomma Shalle för han hoppade på så glatt =) blev en liten "evighetsbana" med små skutt för att träna på att landa i rätt galopp. En sån bana som man kan hoppa hur många gåner som helst utan att den tar slut. Han har lite svårare för sin högra galopp än den vänstra men idag gick det riktigt bra! Han landade inte fel alls många gånger! Det är så kul att skutta hopp när man märker på hästen att han också tycker att det är skitkul!
Lastningen gick också felfritt! det är så skönt att kunna lasta honom helt själv och inte behöva vara beroende av att alltid ha hjälp av någon.
När jag fick honom var han nästan olastbar och kastade sej ut ur transporten så fort han kommit på. Men nu går han på så fint och står stilla tills jag har stängt och även när jag öppnar för att ta ut honom så står han helt stilla tills jag säger att han får gå ur! Min duktiga pålle =D
Imorgon ska jag en tripp till Ullared. Ska bli så kul! Tur man har fått lön ;)
nöjd Shalle i havrehinken efter träningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0