The hills

Härlig runda var det i morse!
Red till dom underbara kullarna! Shalle var heelt underbar och lite lufsig men pigg och glad när vi hoppade stocken och galopperade långa sträckor!
Jag fick inviga många nya saker som jag införskaffade på Ullared igår. Nytt schabrak under sadeln och nya strykkappor (hans gamla var alldeles söndernötta med andra ord välanvända!) mm. mm.
Princen var väldigt nöjd över att få följa med! Men han tyckte det var lite konstigt när det inte fanns vatten i de diken som han brukar bada i, dom hade ju torkat! Snopet! Tur att det inte har varit varmt så länge att alla vattenhål har torkat ut, då går det ju inte att ha med honom!
den översta och den understa bilden till vänster är tagen på kullarna fast nedifrån. på den översta bilden ser man vart vi brukar rida upp(precis där dungen börjar) det är en ganska brant backe men sen kommer man upp på en underbar liten galoppstig, som leder till den nedfallna stocken som är perfekt att hoppa över =) visst ser det inbjudande ut?!
för övrigt fick jag inte nog av shoppande igår (tydligen) så jag var tvungen att åka och köpa en sån här:
den ska invigas imorgon för så ska vi på långritt! 4 ekipage blir vi och så ska vi pausa vid en sjö och fika! hur mysigt som helst! så då kan det ju vara bra att ha något att packa i så man slipper bära på det själv ;) hoppas den passar på min sadel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0