Välkomna till min nya blogg!

Hej och välkomna till min nya blogg =)
Jag tänkte blogga om mej och min häst Shalim (mest kallad Shalle) och våra skogsmullebravader =)
Jag har haft Shalle i ett och ett halvt år nu. Han är 17 år gammal och är av rasen arabiskt fullblod.
Jag har inga tävlingsambitioner utan det viktigaste för mej är att jag och min häst har roligt tillsammans. Vi åker hellre på utflyktsäventyr än tävlar i hoppning eller dressyr.
Däremot så tränar vi både dressyr och hoppnig eftersom jag vill göra lite av allt. Jag tycker att ju mer varierad hantering och träning man har med sin häst desto roligare bli vardagen.
Men det bästa jag vet är att rida ut en lång runda i skogen, med hunden i släptåg, hoppa lite naturhinder och bara mysa!
Min hund är 5 år gammal. Han är 50% rottweiler och 50% cane corso. Han heter Prince och jag och min sambo har haft honom sen han var 9 veckor gammal. Han följer med mej i stort sett varje gång jag rider ut och han springer lös efter mej. Han älskar att springa i skogen och är alltid härligt trött efter en runda. Finns inget som tröttar ut en hund på samma sätt som att springa efter hästen!
Här kommer två bilder, en på hästen och en på hunden
Hoppas ni kommer tycka det är roligt att läsa om oss och vårt liv tillsammans =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0